Hati Tersentak!!!!

Assalamualaikum.....



2 Sem lagi KTD bakal jadi kenangan....Tempat yang banyak mengajar diriku erti kehidupan....menyedarkan aku dari pelbagai bentuk kelalaian dan kelekaan...Selepas ini saya akan menerja alam pekerjaan...Tidak lah suspen sgt alam pekerjaan ni...kerana saya pernah menempuh pelbagai jenis pekerjaan pada masa dahulu (kilang kayu,kantin sekolah, amah dan byk lagi)...Sungguh tidak dapat dilakukan kerja pada masa itu....Niat saya tidak lain hanya kerana nak cari duit. cukup bulan terima gaji, belanja itu ini ...Tiada apa y di dapat melainkan penat n refill tenaga dgn gaji yang terima...Sungguh banyak sangat kerugian pada ketika itu....

Tekad baru: Tak nak ulang kesilapan lama.....must be clear wat i want in life..REDHA n SyurgaNYA yang abadi.....

Sejak 2 menjak ni matlamat semakin kabur....i dont know i fight 4 wat....Semuanya semakin kabur....Kelas demi kelas saya tinggalkan, masuk lewat, tidur dalam kelas,markah test yang amat mngecewakan, semangat belajar semakin luntur.....Sahabat tegur hati ni tersentak gak tapi tak buat pembaikan pun....ibaratnya masuk telinga kanan kuar telinga kiri.....Kalau dahulu saya ada senior sebagai tempat menaikkan semangat....skang ni...adesss....Takutnya....kenapa ini tiba2 terjadi....baking tul saya kali ini.....


Jejak demi jejak saya susuli untuk mencari di mana pincangnya...Jawapan tidak saya temui....Skitnya membiarkan masa berlalu begitu sahaja.....

Terkenang mereka yang memanfaatkan masa yang mereka ada....belajar bersungguh-sungguh...Mereka betul-betul fight 4 wat their studying....Hati tersentak....Wat different i with them...Our goals is same...but i...more to waste my time....why?.. Sepertinya saya kembali kepada saya yang dahulu.....

Oh tidak....Ini tidak boleh terjadi...Saya harus bangkit....anda juga harus bangkit....Kena buat yang terbaik....kena jugak...Bagaimana nak melayakkan diri antara yang berjihad n memperjuangkan agama ALLAH klo masalah sekecil ini tidak mampu untuk diselesaikan...

Wake up!...wake up!...wake up!......Walau dimana kita berada akhlak islam mesti ada dalam jiwa...Tunjukkan contoh yang baik... we must show "Qudwah Hasanah" with another person..Itu barulah menngamati Islam yang sebenar.....Jangan malas2....Jangan nak menangkan Syaitan n nafsu yang sentiasa mencucuk untuk menghumban kita bersama2NYA di Neraka yang penuh dengan kesakitan......


usaha...berusaha....dan teruskan usaha.....hingga ketitisan hayat yang terakhir.....





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment