Go ahead

Assalamualaikum......

Alhamdulillah.....

Alhamdulillah still rasa cebisan kekuatan dariNYA.....DIA memang tidak pernah meninggalkan hamba2 NYA....even certain time rasa keseorangan.....perasaaan yakin akan kasih sayangNYA masih dapat mendidik hati hamba2NYA.....

Betul???.....Salah???.....tak kan pernah mencapai kata sepakat....betul di pihak nya...salah dipihak lainya dan sebaliknya.....Tapi sebenarnya bukan persoalan ini yang patut di selesaikan...tiada yang salah dan betul....tapi menengakkan pendirian masing2 menyebabkan salah dan betul mahu diputuskan....

hati lain2 menyebabkan pendirian berbeza....tapi hakikatnya hati dipegang oleh "tangan" yang sama yakni ALLAH.....Berpegang pada syariat NYA akan menghasilkan matlamat dan akan memperjuangkan benda yang sama.....dan akhirnya wujud persamaan antara mereka dan aku...

satu benda yang terlepas pandang,kefahaman adalah berbeza.....apa yang mereka faham mayb aku tak faham.....apa yang aku faham mayb mereka tak faham....mahu diungkaikan semua tapi perdebatan selalu kalah di pihak pembangkang...pembangkang???...ya aku la pihak pembangkang.

Allah didik hati untuk terima dan redha.....menghormati dan cuba memahami pendirian dan situasi orang lain..hati tak bersyukur mengeluh("susahnya dan sakitnya hati aku nak terus cuba memahaminya...padahal entah dia cuba ke tak memahami diriku").sadis2

Satu perkara yang aku dapat simpulkan untuk beberapa ujian yang aku hadapi.....about them...REDHA....REDHA....REDHA.....mereka menyakitiku...redha...mereka mengabaikanku....redha....mereka meninggalkanku..redha.....why kena redha????sebab hakikatnya semua yang mereka lontarkan adalah dari ALLAH...

Adil??...simple word but difficult 2 understand..RM 10 bila di berikan kepada 5 orang tidak bermakna sorang KENA dapat RM2..ikut keperluan....sukar terjemahkn dalam ayat apa yang ada d kepala...huh!...INSYA ALLAH akan di jelaskan pada entry seterunya...

'maaf'...perkataan yang aku nak sangat lontarkan pada mereka....tapi ego mengatasi....kenapa aku asyik nak minta maaf walhal tak beberapa lama aku buat lagi....kenapa aku asyik nak minta maaf padahal aku tidak rasa aku salah....senang nak menyatakan teory tapi sungguh praktikalnya keluh lidah untuk berbicara...dalam proses....satu persoalan yang aku nantikan jawapannya sangat2....y mereka sukar menyatakan maaf padaku....tidak tahu ka mereka yang aku merasakan mereka salah padaku...or perasaan ini yang memang selalu salah...

akhirnya kedua- dua pihak mempertahankan ego masing2....



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment