tafsiran sayang

Alhamdulillah......Mencari sdikit pngiSian tuk jiwa y ksong....kali ni nk menyibuk kat blog org...alhmdulillah tulisan dari Hilal ashraF mnrik phatian.....

mngapa bukan kamu yang bercouple ngan 'dIa"????...ni la prsoaln y ditimbulkn oleh pnulis muda ni....tidak percaya pd ketika dahulu tapi merasakan sendiri stelah msuk KTd....

Aku seorang y couple pD kTika daHulu....menerima sayang n mrasakan plbagai kbaikan(tafsiran sendiri pd masa hati buta) dari mreka....ntah cm na nak tafsirkan tapi saat tu leh dkatakn indah.....smua manis jak.....'diA' seorang y mngambil berat sgt2.....tapi hakikatnya pbuatan y pling ALLAh tak suka mnjadi pilihn hati.....wlaupun taw ilmu dah ada n taw baik n bruk......tetap tak endahkan pesananNYA....

alhamdulillah msuk KTD da sdikit prubahan....aku cuba berhenti mnyukai orang y bnama 'llaki'....napa???..coz tlh mrsakan kasih sayang dari sahabat....sem 1,diri ini menyukai seorng y brgelar llaki....apa lagi...hp jd mangsa tuk mnunjukkan syg....tapi tiba2 hati berhenti mminati 'dia'...pd keTika itu ALLAH tlh hntar seorNg y halal d sayangi'wanita'....hati ini pelik y tramat sgt....syg y wjud sgt len....ati tenang jak...caring nya pun sgt len....'wanita' ini mmbawa ku kepada ALLAH...kbajikanku d ambil berat,byk mmberi smangat tuk lalui hdup y hnya skejap....aku sayang sgt dgn mereka..syg pd 'lelaki' tdk lg aku hraukn....alhamdulillah

hari demi hari berlalu.....aku kmbali pd y dlu.....tngan mula mlayan manusia bnama'lelaki'....aku plik.....kasih syg shbt aku tlh mmbawa aku kepada hakikat hdup sbenar....tp napa aku wat pkara ya ALLAH larang lagi....adakah sahabat aku tak syg aku dah?...shinggakn aku kmbali dahagakn kasih sayang n akhrnya aku pautkn kmbali pda 'llaki'...kkadang aku nak jer buang hp ni...napa???hp ni akn bawa aku pada maksiat...biar aku tak leh cntact spa2 lg..puas ati aku....tp tak leh gak.. hp ni pnting tuk aku...

kata2 penulis muda ni mmg benar....akan ku cuba praktik kn......syg sahabat lebih kuat dari sayang pd y tak halal bg kita...sserahkn sepenuhnya padaNYA...ALLAH kn byk kkuatan....pasti allAH akn bg kkuatan pda hambanya y berusaha...

psoaln y bmain d ati ni,andainya ALLAH izin aku dapat bantu saudara2 ku,apa kn jd klo aku dah tak dpat dekat dgnnya lg.....harap saudara ku itu akn lbh kuat dari aku....mampu hadapi ujianNYA....berubah kerana sayang ALLAH bukan kerana sayang orng y mngajak pd kbaikn....kerana bila kita dah tak bersama ati hlang sandaran kembali...takut2 jd cm aku....hilang arah tjuan....

insYAALLAH aku cuba prbetulkn smua......ALLAH matlamat hidup...bukan manusia semata2.....hati tak kuat dgn ujian ini....mohon doa tuk diri ini....

pengalaman hidup pahit@manis akn mmberikn pengajaran kpd kita....ALLAH nak tarbiyyah kita mlalui ujianNYA.....ujian=nikmat dari ALLAH.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment