hati MeraJUK lagi



25/08.10~ dia datang lagi.....kekosongan kembali menggamit hati.......ku sangka kan hati da agak kuat untuk hal remeh, rupanya hati hanya kosong seperti tak pernah di isi dengan ilmu n kasih sayang......tak boleh nak salah kn orang lain kerana ia adalah salah sendiri....nafsu masih merajai hati walhal telah ku cuba untuk tewaskan......

hati merajuk sangat2......nafsu berada di tingkat tertinggi.....bukan aku tak lawan tapi hakikatnya aku tewas.....dari jam 11 malam - 3 subuh aku berperang dgn nafsu dan akhirnya aku tetap kalah dan keletihan.....hati dan mata keletihan yang sgt.....tanpa aku sedari rupanya aku tertidur dan bangun sempat untuk sahur dgn seteguk air......alhamdulillah.. ALLAH tahu aku dah tak kuat lalu merehatkn aku......aku mohon lama dah tuk menutup mata agar ksakitan tak berlarut.....tapi maha PENGASIH n PENYAYANGNYA terus melimpah agar aku cuba patahkan nafsu......berlawan n berlawan....even the end aku tetap kalah tapi di hati ini masih ada kekluatan....aku akn cuba lawan waktu n ketika yang len.....aku nak menang lawan nafsu aku....

sukar yang tersangat....effect berlawan dengan nafsu semalam...aku keletihan.... tak dapat fokus dengan apa2 lagi......badan aku lemah...hanya berbuka dgn sebiji kurma,buah n air sahaja pada malamnya....n sahur dgn seteguk air....bukan tak nak mengisi perut dengan nasi ifthar tapi kala hati merajuk selera makan turut pergi....

kelas demi kelas aku ponteng.....n kelas SK juga bakal aku ponteng....aku tak prepare langsung tuk test SK....fikiran masih bercelaru.......merajuk hati tak kurang lagi.....masih kukuh bertandan di hati....tanggungjawab ku yang len terabai dek kerana hati yang merajuk.....astagfirullahala'zim......

nilai ukhuwah pada memberi bukan menerima.....tapi aku masih mngharap pada perhatian.....

rupanya aku masih gagal mngurus hati ku pada nilai bersahabat yang sebenar.....kesimpulan yang sangat mnyedihkan......apa2 pun aku berterima kasih kepada dia n DIA....



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment