Hati ini tengah berusaha

Dengan nama ALLAH yang maha PENGASIH lagi PEMURAH.....


Segala puji bagiNYA yang mmberikan nikmat kehidupan yang tidak putus-putus walhal kita sering kali melupakanNYA...

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah

Setiap hari diri ini cuba untuk merawat luka-luka yang terkesan dek kerana gagal mengawal nafsu...Alhamdulillah banyak yang ALLAH didik hati ini melalui kamu semua...Sampai kekadang kamu saya jadikan sarang kebencian yang bakal meletup pada bila-bila masa....Saya terlupa....Bahawa ALLAH yang beri semua tu...dan ada hikmah disebalik suatu kejadian...Thanks kepada kamu semua...:-)

Hati ini tengah berusaha...

Hati ini tengah berusaha..

"Saya taksub dgn satu ukhwah sehingga mengabaikan ukhwah lain"....huh!...agak pedih ayat tu...mungkin ada benarnya....Sebab tu kekadang saya lebih memilih untuk bersendiri....agar ayat tu tidak dilemparkan kepada saya lagi....

Saya nak membuat pengakuan....Saya dalam keadaan stabil sekarang...Saya tidak marahkan sesiapa...Kalau saya tidak bercakap tu bukan bermakna saya marah....Just kelu lidah untuk berkata-kata...Pandangan saya mungkin tajam...muka saya mungkin masam...Tapi itu bukan bermakna saya marah atau apa2 tanggapan kamu...ada hal-hal lain yang menggagu fikiran menyebabkan hati ini sukar untuk menampakkan kegembiraan..

Saya sedar siapa saya...saya seperti kamu...Yang banyak kelemahan...Saya tahu tentang tu....sememangnya saya terima kelemahan kamu sebaimana saya mahu kamu terima kelemahan saya...kamu juga harus ingat....kegagalan hati ini mengawal diri bukan kerana saya tidak terima kamu seadanya...Tapi kerana saya juga manusia biasa yang kebiasaannya akan tewas menepis bisikan syaitan laknatullah...

Hati ini sedang berusaha...

Hati ini sedang berusaha...




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment